English فارسی
پنجـشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
عضویت در خبرنامه عضویت در خبرنامه
نرخ بهره بانکی
$ £  
3.77 0.78 1.99 : ثابت
1.839 -0.26 0.892 : شناور
سرویس های خارجی
UP EDFI َADFIAP Asian Bankers Association World trade organization Unctad DOWN
آرشیــو

گام به گام تا موفقیت در امر مشاوره اقتصادی

موفقیت در امر مشاوره اقتصادی

گام به گام تا موفقیت در امر مشاوره اقتصادی
شکی نیست که مشاوران مالی با علاقه بسیار زیادی کار خود را دنبال می کنند. بر طبق آمارهای بدست آمده از تحقیقات آنلاینی که اخیراً از طریق وب سایت Careercast.com منتشر شده است، مشاوران سرمایه گذاری جزء 20 شغل محبوب از میان مجموع 400 شغل مورد بازبینی این وب سایت دسته بندی شده اند.
از سوی دیگر نباید فراموش کرد که این حرفه در میان مشاغل پراسترس دسته بندی می شود چراکه یک اشتباه کوچک ممکن است به ضرر و زیان های جبران ناپذیری بیانجامد. بنابراین زمانیکه گروه های مشاوره پا به عرصه مدیریت سرمایه می گذارند می بایست نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار دهند.
در این بخش وب سایت پارسیان فردا که مفتخر است خود را به عنوان یکی از موفق ترین مشاوران در عرصه سرمایه گذاری، مدیریت مالی و جذب سرمایه گذاران خارجی معرفی کند قصد دارد تا نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا در حرفه مشاوره به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید.
خود را تشریح کنید
دیوید مونلر مدیر سرویس های مالی و سرمایه گذاری سن دیگو معتقد است مشاوران پیش از هر گونه اقدامی می بایست مشخص کنند که چه کسی هستند و قصد انجام چه کاری را دارند. از نظر ما یک مشاور مالی و سرمایه گذاری موفق کسی است که بتواند در ابتدا تعریف مشخصی از خود و خدماتی که می تواند ارائه دهد داشته باشد. این تعریف می بایست شامل کلیه موارد از تهیه طرح های امکان سنجی و تدوین طرح های توجیهی گرفته تا تخصیص مناسب دارایی و سرمایه گذاری های آتی و مدیریت منابع مالی را در خود جای دهد.
دراین مبحث هیچ پاسخ صد در صد مثبت یا منفی وجود ندارد بلکه همه چیز برمی گردد به تصمیم گیری صحیح در مورد ریسک ها، بازار کار، میزان سرمایه، منابع انسانی و تکنولوژی های به کار گرفته شده.
بازار هدف را معین کنید
باید ابتدا حیطه کاری خود را مشخص کنید و سپس به رفع نیازهای متقاضیان خود بپردازید. آگاهی کامل نسبت به نیازها و نگرانی های متقاضیان شما را به آسانی در مسیر رسیدن به هدف سوق می دهد. به این منظور می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.
·         در همایش ها و کنفرانس های تجاری مربوطه شرکت کنید و به عضویت انجمن های تجاری درآیید
·         با رئوسا و مقامات عالی رتبه انجمن های فوق الذکر وارد مذاکره شوید و به دیدارشان بروید
·         در معرض دید باشید! بازیکن های بازار را شناسیایی کنید و با آنها هم بازی شوید.
هر چقدر بیشتر در جلسات و همایش های گوناگون شرکت کنید، احتمال دیده شدن شما از سوی دیگران افزایش می یابد و این مسئله به نوبه خود حس اعتماد متقاضیان را نیز نسبت به شما افزایش می دهد.
در انتخاب طرح تجاری محتاط و معقول باشید
وین تیتوس مدیر سرمایه های فراگیر شرکت AMDG Financial که از جمله موفق ترین و پر بازده ترین شرکت های اقتصادی در میشیگان امریکا است مثال جالبی را برای کارکنان خود مطرح می کند. وی اظهار می دارد: "اگر برای بریدن یک درخت 10 ساعت به شما فرصت داده شده است، 8 ساعت آنرا صرف تیز کردن تبر خود کنید." از این مثال به وضوح می توان به اهمیت برنامه ریزی های اولیه پی برد. وی همچنین در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که سفر به سوی موفقیت پایانی ندارد؛ طرح تجاری به منزله وسیله نقلیه و سرمایه به منزله سوخت شما برای پیمودن این راه بی پایان محسوب می شود.
در تدوین طرح های توجیهی باید به اهداف و نیازهای متقاضی توجه کنید تا وی مطمئن شود حمایت همه جانبه شما شامل حال اوست. زمانیکه مراجعه کننده متقاعد شود که شما با او صادق هستید و حامی او می باشید، به شما اعتماد می کند. اگر در سایه قانونمندی، استاندارهای بالای تجاری برایشان قائل شوید، بی شک از میان کلیه شرکت هایی که خدمات مشابهی را ارائه می دهند به طبع شما را انتخاب خواهند کرد و پروژه های بعدیشان را نیز به شما می سپارند.
طرح های توجیهی چند منظوره تهیه کنید
تنوع در تکنیک ها و راهکارهای اقتصادی از جمله عوامل نگه داشتن شما در راس شرکت های مشابه است. به این ترتیب هم به ارباب رجوع حق انتخاب داده اید و هم به نحوی تخصص خود را به تثبیت رسانیده اید.
 
مولف: سوده رستمی

بازدید : 5167 تاریخ : 1392/7/6
نظرات ..
تصویر مجدد